söndag 4 oktober 2009

När ska jag lära mig av mina misstag?

Då har jag lyckats att göra det igen. Tur att Doris står ut med alla fel jag gör. Dagens tävling gick ju lite lätt åt skogen.

PLATSLIGGNING: 9p litet pip

FRITT FÖLJ: 8,5p Går fram gör halt, växlar position, tappar i vändning.

LÄGGANDE: 9p något sent ner

INKALLANDE MED STÄLLANDE: 10p

RUTAN: 0p ( doris springer ut, ställer sig med två tassar i rutan. JAG dirigerar om, vi har aldrig tränad dirigering! Doris springer ur rutan. Hade aldrig dirigerat om jag vetat att man får godkänt poäng i lkl 2 med 2 tassar i rutan. Arrrrr, vad dum jag är)

APPORTERING: 7p TUGG

FRITT HOPP ÖVER HINDER: 10p

FJÄRRDIREGERING: 9p ett extra kommando

HELHETSINTRYCK: 9p mkt arbetsvillig, fint tränad hund, Vill lite väl mkt ibland. ( ser ni fint tränad hund :)

TOTAL POÄNG:151,5, ETT 2:A PRIS OCH EN 2:A PLACERING

När tusan ska jag lära mig av alla mina misstag? LÄXA: plugga regler!!! Men vi fick en stor pokal (så stor att Charinas Tax skulle få plats i den) för 2:a placeringen, jag vet inte om vi var riktigt värda den.
Doris vilar nu ut i sängen med pokalen, hon är i alla fall värd den!


Måste också skriva att Doris tjuven vara framme i går och snodde en halv påse med jordnötsringar.
Det är inte dåligt, en halv pizza, en halv kebbabrulle och en halv påse jordnötsringar på en vecka.

Inga kommentarer: