söndag 25 oktober 2009

KLUBBMÄSTARE!

PHU! I dag gick årets sista inplanerade tävling av stapeln. KM i bruksspår! Det gick jätte bra trotts att både jag och Doris är väldigt tävlings trötta och att vi inte har krypet. Vist hade linförigheten gått mycket bättre och framförgåendet också. Men jag är helt nöjd! Förutom att jag försökte mig på krypet hm, kunde ju lika gärna bara hoppat det men men gjort är gjort.

Så här såg det ut:

Linförighet: 7,5p glappar, lätt ryck i koppel.

Framförgående: 8p Stretar, vänder ngt i halt.

Platsläggande: 9p Hårt kommando.

Krypande: 0p

Inkallande: 10p

Apportering: 9,5p Sitt kommando

Hopp: 10p

Platsliggande: 10p


Specialmoment:

Spår: 9p x 4

Apporter : 50p

Budföring: 10p

Uppl. av föremål: 10p

TOTALT: 255p (max 300p) 1:a placering och KLUBBMÄSTARE!


Nu ska GULD DORIS få lite semester från lydnaden några dagar och få gå några blodspår.

5 kommentarer:

Johanna sa...

GRATTIS! Kul! va duktiga ni är! Krama Doris från mig! /Jojo

Majken sa...

Grattis och ge nu Doris något som hon tycker om jätte mycket!!!! Jag och Ronja tog våran 1 dag med 175 poäng och en 2 plats. Den som vann fick 176 poäng. Kram från oss

Amanda sa...

Hej !
Åh tack snälla vad gulligt av dig !
haha ja platsliggningen var heeeelt galen, jag är SÅ glad att min lilla skrutt låg kvar när schäfern bredvid henne drog i 190, hon släppte verkligen inte min blick !
Var det du som kom fram till mig efter prisutdelningen ? :)
Var du också med och tävlade?
MVH Amanda

amanda sa...

Grattis får jag säga !
Jag går deras grundkurs och ska gå nybörjarkursen i agility i januari och därefter gå tävlingslydnad tänkte jag :)
Det är så roligt att få träna i en grupp för jag är alltid alltid själv när jag tränar och det är så himla tråkigt.

Vart håller du till och tränar ?

amanda sa...

Ja, jag ska också ta mig ut på olika klubbar, jag åker bara till Örebro BK men det är tamefan aldrig en människa där ut när jag är där.
Viltspår låter coolt, jag har beställt en bok om spår för vi har aldrig testat det men jag tror hon skulle gilla det.

Vad snällt av er, jag kommer säkert skrika när jag hör att ni är på benen igen :D