torsdag 22 oktober 2009

LP 2

Då har vi tagit oss ur Lkl 2 med ett LP2 och fort gick det. Poängen kanske inte har varit dom bästa men jag är ganska nöjd, det är klart att jag kunde ha lagt träningen inför 2an på lite längre sikt och fått bättre poäng, Men jag har verkligen velat gå vidare ur 2an för att kunna få börja träna på 3ans moment där det är något mer tekniska moment. Där jag tror att Doris starka sida ligger.

Tävlingen som avslutade våran karriär i 2an gick på Hallsbergsbk. Det Kunde ju ha känts bättre än vad det gjorde. Men jag skyller på att tävlingen var så dåligt planerad och planen var som ett kärr å för att inte tala om den arga tanten. När vi som startade 2an stod redo och skulle gå in på planen för att lägga platsen så ska dom tydligen ta en lång fika paus med pris utdelning för lkl 1. Tack! För att dom inte kunde kläcka ur sig det lite tidigare. Efter som Doris gärna varvar upp sig till max i bilen så ville jag inte stoppa in henne i den i väntan så det var inte så mycket mer än att ha henne med ute. Både på gott och ont. Det är inte roligt att ha en hund som är tok taggad på platsen och gärna kommer till gnäll. Vi hade start numer 2. Så jag han ju knappt ha henne i bilen något innan vi skulle in på plan och det resulterade i en väldigt O-fokuserad Doris. När vi väl var inne på plan och det var dags för första momentet. Tävlings ledaren kommenderar -framåt MARCH!
Både jag och Doris hoppar till. HJÄLP! Hon skriker ju, sedan i varje kommendering hon ger oss så stannar Doris upp och kollar till på tävlings ledaren. Jag fick känslan av att hon bara ville springa av planen. (det ville jag) Varför ska vi gå här och bli kommenderade av en arg tant? Det slutade med 6,5 p på friaföljet. Det kändes riktigt dåligt jag tänkte nästan att nä nu skiter vi in det här.
Så här såg Domarprotokollet ut:

Platsliggande: 9p Gnäll, Orolig.

Fritt följ: 6,5p Startar i halt, position, Dk, ojämnt avstånd

Lägganda: 8,5 något sen

Inkallande med ställande: 10p

Rutan: 10p

Apportering: 10p

Fritt hopp över hinder: 8p Sent sitt, avslut

Fjärrdirigering: 8,5p Något framåt

Helhetsintryck: 9p Bra samarbete

Totalt: 176p ett 1:a pris och en 1:a placering

Nu ska vi tävlings träna på att hålla kontakten hela programmet igenom och att inte starta på tävlings ledarens kommando, oavsett om det är en arg tant eller en pipig gubbe och olika blötta underlag.

Ett stort Grattis till Erika och Flipp Flopp som tog ett 1:a pris med en 2:a placering.
Ha ha det var ju min tur att vinna en här gången. Undra om dom lät oss göra det? För att jag har tjatat så.

Inga kommentarer: