onsdag 7 oktober 2009

I kväll så var vi bjudna på stort kals på hund klubben. Charina bjöd på tårta för att fira hennes och Elsas viltspårs championat. Det var en riktig smaskig tax tårta hon bjöd på.

När vi ändå var på klubben så körde vi lite lydnad. Rutan Gick så jäkla bra. Körde utan target. Hon sprang in 8 gånger av 8 så jag kan inte vara mer än nöjd. Körde en inkallning med ställande och hon nästan vände sig i luften på ställandet. Men det är en sak som jag har börjat tänkt på. Nu när jag tar en paus i mellan för att kolla på någon annan så har jag lagt Doris ned. Vad har hänt? Jo hon ligger och väntar på sin tur och blir bara mer och mer på och då kommer gnället och det åter kommer nu med platsen. Jag är ju så dum ibland! Det är klart att jag ska binda henne eller ta med mig buren i stället för att lägga henne. För när jag lägger henne så blir det väldigt likt en platsliggning. På platsen vill jag ha henne avslappnad. Men när jag tar henne åt sidan mellan träningspassen vill jag få henne taggad.

Inga kommentarer: