måndag 12 oktober 2009

Blir helt tokig på Telia eller ska jag bli tokig på den där jävla bävern som heltiden fäller träd över våran telefon ledning? Men nu har jag lånat en dator så jag får passa på att uppdatera sidan lite.

I lördags så var det tävlings dags på våran hemma klubb i Askersund. Det är alltid lika roligt att tävla på hemma plan då man har en stor hejarklack. Vi var bara 5 startande i Lkl 2. Jag och Doris lyckades ta vårat 2a första pris i 2:an med 174,5 poäng och en 2:a placering och då nollade vi läggandet av någon konstig anledning så gjorde Doris ett sättande istället. Vi som har tränat läggande hela veckan.

Så här såg Domarprotokollet ut:

Platsliggning: 10p

Fritt följ: 8,5 Släpar något, Dålig halt

Läggande: 0p Sitter

Inkallning med ställande: 8p Vänder ( just när jag ska kalla in Doris så kastar hon sig bakåt efter sin belöning, men hon är snabb tillbaks på min inkallning så det vart bara 2 poängs av drag. Det här bevisar att hon inte har förstår skillnaden på tävling och tävligs träning. Det är ju alltid bra. Nu ska vi bara träna mer på att hon inte får sin belöning utan fri ord och stadga i ställandet)

Rutan: 10p (sjukt snyggt gjort av Doris, Turbo ut och på kommando vänder hon sig i luften och fryser till is)

Fritt hopp över hinder: 9p Sättande, Avslut

Fjärrdiregering: 10p

Helhetsintryck: 9p

Det som kändes något sämre var att Doris energi i fria följet inte var på topp. Men vi lyckades ju få 8,5 så jag får vara nöjd. Nu har vi efter anmält oss till en Lkl 2 i Hallsberg på Lördag. Hoppas på att kunna ta våran Lp 2:a då. Hoppas också på att jag får chansen att spöa Erika och Flipp som har slagit oss 2 gånger på raken nu.

Grattis Erika och Flipp till erat 1:a pris och klass vinsten men 185p!
Grattis Barbro och Pepsi till erat 1:a pris och en 3e placering med 171p i Lkl 1 !
Och Grattis Doris till att din matte inte gjorde bort sig igen!

1 kommentar:

Martin sa...

Lär jycken att jaga bäver!