fredag 23 oktober 2009

I går så var det sista gången av 8 på tävlingslydnads kursen hos Fanny och Thomas i Fjugesta.
Det har varit en intensiv kurs, 2 gånger i veckan. Jag har haft så mycket tävlingar under denhär tiden så det har knappt blivit någon träning i mellan kurs tillfällena. Jag hade hoppats på att få med mig massa ny inspiration och idéer. Istället så vart det en uppfriskning i minnet och lite nya idéer så klart.
Kursen var helt ok, Jag hade dock hoppats på att jag själv skulle haft en bättre plan vilka Moment som jag ville ta upp. Men det känns som att jag har en riktigt bra plan på hur jag ska träna in alla moment i 3an. Så vi tittade mycket på tävlingstränings biten. Där ska vi jobba mycket med koncentrationen och bryta så fort den släpper. Det ska bli roligt att gå en till kurs i Fjugesta men det blir nog först till våren.
Men lite frågor som har kommit upp i mitt huvud är:
Varför har jag ändrat mitt sätt att träna? Om jag ser tillbaks ett år tillbaka så hände det något, kan vara att vi flyttade och vi böt klubb? Att man träffar människor som tränar hund på ett sätt som man inte är riktigt van vid och att det smittar av sig? Hur många gånger har jag blivit arg när jag tränat? Inte så många gånger men alla dom gångerna jag har blivit arg och frustrerad har varit det senaste året. Antagligen för att när jag har kört fast så har jag inte haft någon som har kunnat kolla på oss och kommit med ett förslag som - Nä men om du provar så här i stället. Nu ska jag inte vara negativ för det har ju börjat att vända. Vi har lärt känna Erika och Flipp som har blivit våra lydnads Team och vi har träffat ett riktigt UNDERBART gäng som vi tränar viltspår med och för att inte tala om bästisen Stella och Maria som ställer upp på det mesta. Börjar faktiskt känna att träningsglädjen kommer tillbaks.
Tack mina underbara tränings kompisar!

1 kommentar:

bibbi sa...

hej! jag kom in på din blogg så jag läste lite :) vad roligt att ha gott en kurs för fanny. skulle själv vilja göra det! föreläsningen var bra igår som hon höll i askersund. jag och indra ä nya i lydnaden och igår fick jag verkligen påminnelse att det måste vara bra grunder innan man kan gå vidare och det har verkligen inte indra och jag så jag ska börja om från början. sen börja shapa mera. jag visar alldeles för mycket så det ärjobbigt att träna bort alla hjälpmedel i vartenda moment. vi får väl se om vi lyckas komma ut på tävlingsbanan igen till våren då det blir lite varmare för min nakenfis :) vad kul att du har fått träningssuget tillbaka. jag tycker att askersunds bk är en kanon klubb. det är så snälla människor och det är en trevlig stämning bland de människor jag har träffat. man känner sig inte som en utböling fast man är ny i klubben! ojsan ojsan vad mycket jag skrev. bäst att avrunda! ha en bra helg mvh Bibbi