lördag 3 oktober 2009

Oktober kommer att bli en bra månad

I torsdags började tävlings kursen hos Fanny Gott och Thomas Stooke. Vi är bara 4 elever på 2 instruktörer. Kan inte bli bättre. Jag har höga förväntningar på kursen. Jag tror att det kommer bli tok bra. Jag hade tänkt mig att dom ska få hjälpa mig med bakdelskontroll och eventuellt om jag ska ta upp apporteringen, men den vill jag helst ta upp med Eva vi nästa Stockholmsbesök. Det kommer bli en rolig och intensiv Oktober månad.


I morse så åkte jag till KnotteboBK för att kolla när Cricko körde MH:t med Altea. Då fick Doris sitta i bilen och vänta. När det var klart så åkte vi till Hallsberg för att träffa upp Erika med Flipp och Barbro med Pepsi för att köra lite lydnad. Doris hade verkligen laddat sina batterier i bilen. Vi började med lite apportering. Doris var så på att hon skällde i utsprånget från mig 2 gånger. Jag har väl aldrig varit med att hon har varit så på. Det var riktigt roligt att jobba med henne i dag. Fria följer kanon bra! Rutan helt ok! Dock så kommer vi lite nära på ut hoppet på hindret. Men jag lägger inte för mycket krut på det nu eftersom vi ska tävla i Örebro i morgon. Hoppas att det går minst lika bra som i Laxå. Hoppas kan man ju alltid göra :)

1 kommentar:

Lena sa...

Hej! grattis till förstapriset i LK2 finfina poäng kul! Ja, vi ska också gå kurs hos Fanny men eftersom vi inte gått där förut så går vi grundkurs. Hoppas tävlingen gått bra idag! Mvh Lena&Dixon