tisdag 11 augusti 2009

Spår Spår Spår

I dag gick jag ut ett kort vilt spår på 300m och på den korta sträckan tryckte jag in 3 vinklar ett blod uppehåll och en återgång. Det gick verkligen jättebra. Hon gick ut i åter gången och vindade in spåret tog ett snabbt bad i ett dike ( det är ju en labrador ) och vindade in spåret igen och tog upp det . Tanken med det här spåret var att det skulle hända så mycket som möjligt på en kort sträcka så hon fick jobba riktigt och det gick verkligen jätte bra. Om jag ska anmärka på något så var det att tempot var något högt. Jag ska försöka och lägga lite fler korta spår, Tror inte att längden har någon jätte stor betydelse i Doris fall. Jag tror att det är lättare att bygga upp motivationen i korta spår, inte för att hon behöver så jäkla mycket mer motivation än vad hon redan har i vilt spåret. Men det är bra att variera spår längden med korta och långa spår så hon aldrig kan vara säker på om klöven kommer efter 50m eller efter 2km och det kommer nog att hjälpa till i spår noggrannheten. Nu har jag anmält mig till ett fast prov i september. Har jag tur så blir det då vi tar vårat Championat ;) Haha
I morgon är det dags för ett till spår, då vi ska spåra med gruppen. skoj skoj...

Inga kommentarer: