söndag 23 augusti 2009

0 poäng :(

Vad hände kan man fråga sig? Vi nolla de dagens öppna klass. Motivationen var inte på topp. Upptaget gick jätte bra! Första sträckan gick galant hon tog första vinkeln utan att tveka sedan slog hon tillbaks och började spåra något helt annat och dumma dumma jag förstod ju inte vad som hände så istället för att konstatera att hon gick på vilt så tänkte jag äh min Doris fixar det här själv. Domaren får ta tillbaks oss, det fortsätter bra tills nästa vinkel som hon tar med ringning, i 3e vinkeln då det blir bad dags tycker Doris, nja inte så bra kanske. Då förstår jag att hon är väldigt förvirrad och inte alls har koll på läget. Hon valsar runt och domaren får hjälpa oss till spåret . Här är jag på väg att bryta. Men fortsätter ändå. Sträcka 4 går bra men när vi kommer till vinkel 4 så får hon tapp i gen men lyckas att ta sig till spåret. Hon spårar bredvid spåret och viker sedan av upp för en slänt där det antagligen verkar vara en lega. Får ta till hjälp igen. Nu vet jag att det inte är långt kvar så vi fortsätter jag vill ju att hon lyckas komma till slutet och få sin klöv. Vi kommer till skott platsen. Det går jätte bra, reagerar väldigt lite. HA HA efter skottet fram till klöven spårar hon som en GUD! Tiden blev exakt 45min, max tiden är 45 min. Inte konstigt att hon sover som en stock. Oj oj oj vad har jag lärt mig av det här att det kanske har tränats på tok för mycket viltspår dom senaste dagarna. Doris tyckte att dagens spår var skitt tråkigt. Nu ska jag inte lägga något spår innan provet på lördag i Svartebo. Jag struntar i om jag måste ha spikskor på mig. Bättre med för högt tempo än för låg motivation. Sedan ska jag bara träna nattprov som är väldigt enkla. Det känns bättre att misslyckas på den här nivån än när jag tävlar SM ;) haha
Vi måste också bli duktigare på att träna konditionen, så både jag och Doris orkar mer.

Inga kommentarer: