torsdag 27 augusti 2009

Roligaste träningen på länge

Vilken kväll det blev. I går var det dags för tränings tävling hos Fanny Gott och Tomas S. Jag hade bestämt mig för att köra lkl2. Belöna mycket och göra det väldigt enkelt för oss. Fy tussan vad roligt det var och Doris tyckte verkligen att det var JÄTTE skoj! Alla moment vart inte perfekta men vad gör det för det var inte därför vi var där. Vi var där för att har roligt och ladda batterierna. Å det gjorde vi också. Jag hade planerat träningen noga innan.
linförigheten skulle jag ha med mig en liten kamp under armen och belöna när hon hade högst motivation. Det hade säkert gåt jätte bra om tok Fia inte hade glömt lilla kampen. Men det fick gå bra med gottis. Hon var jätte duktig trotts att jag var väldigt velig med min blick, men stund tals gick hon väldigt bra.
Läggande under gång var planen att belöna att hon låg kvar utan att resa sig upp inan kommando. Visst blev det inget turbo läggande men kvar låg hon tills hon fick fri ord, precis som planerat. Duktiga Doris!
Inkallning med ställande, Maria sprungit ut med min stora kamptrasa och gett till Tomas. ( så att Doris inte skulle veta att den var på plan) Jag kallar in och kommenderar, inget pang ställande men väldigt bra! Fri ord och hon får kampen kastad bakom från Tomas. Kanon!
Rutan, jag sätter upp Doris och får targeten utlagd så att hon ser när den läggs ut. Duktiga Doran! Turbo ut och ett snyggt ställande i mitten. Apporteringen , Turbo ut, snyggt grepp, turbo in, snygg ingång. Vad ska jag säga sjukt bra. Gottis Gottis. Puss puss.
Hoppet nja något störd var hon nog på ut hoppet. Kom lite nära hindren. Belönade åter hoppet. Borde ha belönat ut hoppet. Sent att säga nu! Fjärren. Oj oj oj vad duktig Doris var. Det bästa av allt var att jag kände hu kul Doris tyckte det var! Mer tränings tävlingar.
Höll på att glömma dolda plats liggningen . Hon låg fint något spänd och kikade runt. Det kom något litet pip efter 2 min. men mycket var det inte. Det kändes väldigt bar att jag tog beslutet om att göra det väldigt enkelt för oss och inte ha några krav. Maria filmade ska bli väldigt roligt att se.
DUKTIGA ÄLSKADE DORIS!

Vill också säga GRATIS TILL MARIA OCH STELLA SOM KÖRDE IGENOM LKL1, UTE OFFENTLIGT FÖRSTA GÅNGEN. Ni kommer att bli så duktiga!

OCH ETT JÄTTE TACK TILL FANNY OCH TOMAS FÖR EN RIKTIG KANON KVÄLL.

Inga kommentarer: