lördag 22 augusti 2009

Är det så att det ska gå dåligt sista spåret innan tävlings dagen? I sådana fall så kommer det gå jätte bra i morgon för dagen spår gick åt skogen. I första vinkeln fortsatte hon att spåra rakt fram. Slutade med att jag fick ta till baks henne. Det är väldigt ovanligt att jag hjälper min hund i spåret, även om hunden går fel så följer jag och låter hunden rätta sig själv. Om jag skulle stanna upp så visar jag ju att, - Nä du nu är det fel, jag försöker alltså att störa min hund så lite som möjligt. Följer alltid med på ett avstånd på 5m. Det som var bra i dagens spår var tempot. Ju lugnare desto bättre, skytten ska ju hinna med. Skottet och Upptaget efter skottet gick galant. Dagens ligg tid var 17 timmar och regnade när vi gick ut spåret i går och det tok regnade hela natten. Så det kan ju ha försvårat spåret en del. Nu är det bara att be till vädergudarna att det inte regnar något i natt. Det ser lite mörkt ut så håll tummarna!
DU OCH DINA POLARE HÅLLER DIG BORTA FRÅN MITT SPÅR I NATT!!!

Inga kommentarer: