söndag 6 september 2009

Upplet

Upplet stod på dagens schema. Jag la ut första föremålet med syn intryck. Det var riktigt bra fart ut. Hon hämtade föremålet och pang in. GLAD! Nästa föremål markerad hon men tog inte med det. KONSTIGT! Kan vara så att hon tyckte att husse kunde gott hämta in sitt skärp själv. Jag tog en fika paus och funderade lite. Till nästa om gång så band jag upp Doris, Syn intryck och sedan skickade Maria ut Stella. Under tiden fick Doris sitta vid sitt träd och vänta på sin tur. När Stella kom tillbaks så tog jag Doris och visade henne belöningen, en skål med korv. Skicket ut, Turbo ut, letade ett tag innan hon hittade men sedan jävlar vilken fart in. Här skulle jag nog slutat i dag,så här på efter hand men jag lär mig ju aldrig. Körde några skick till. Vist gick hon ut och letade men inte med samma fart. Men fart in var det varje gång. Jag har inte fokuserat på av lämning i handen utan jag har gett ett varsågod till belöningen när hon har varit på väg in och haft en bra fart. Avlämningar kan vi träna för sig . Det här är verkligen bra att träna när man har två hundar så dom kan tagga varandra. Ska försöka lura med Maria och Stella några fler gången.

1 kommentar:

Lena sa...

Hej! Visst kan vi träffas någon dag i Kumla. Du kommer inte ikväll på föreläsningen om belöningsträning? Mvh Lena