fredag 11 september 2009

Skratt eller gråta?

Ja ha! Då var årets lydnads Km avklarat. Så här gick det för oss:

Linförighet- 8p
Tidig start, dk, sned sitt. (Undrar vart dk var, måste börja filma) Nöjd!

Läggande- 8,5p
ngt sent ner

Inkallande med ställande- 9,5p

ojämnt tempo (Domaren tyckte att hon gjorde ett kanon ställande med att hon galopperade fortare i första galopp sträckan än andra. Jag såg ingen skillnad) Nöjd med doris! Men hårt dömt ;)

Ställande-9p
dk (var tvungen att fråga vad jag gjorde, jag lämnade tydligen doris och viftade till med handen flera meter ifrån. Konstigt tix från matte. Snällt dömt om det nu var ett dk. Snyggt Doris!)

Rutan-7p
Stannar upp, extra kommando. (träna träna)

Aportering-8,5p
tugg ( när Doris kom in vid min sida tänkte jag fan vad bra inget tugg och jävlar det måste vara en 10a, men vad lite man själv ser)

Hopp-10p

Fjärrdirigering-9p
Långt sitt kommando (jag fick ned drag för att jag hade handen i luften för länge. Fan! Jävlar vad dum jag är men duktiga Doris)

Platsliggande-10p


Total poäng: 180,5 och en 2a placering på Askersunds KM (1 poäng från vinnaren)


DET BÄSTA AV ALLT VAR ATT DORIS OCH JAG VAR ETT TEAM PÅ PLAN!!!!!
Jag har jobbat så länge på koncentration, kontakt, MOTIVIATION och tävlings träning.
Det börjar betala tillbaka nu. JAG BLIR SÅ GLAD!!!! Men va fan 1 jäkla poäng från att vinna. Ha ha ska jag skratta eller gråta??? GULD DORIS! Nu ska vi träna vidare så som vi gjort och ladda inför lkl2.


GRATTIS VERINICA OCH STOR STELLA SOM VAN MED 1 POÄNG!

Inga kommentarer: