torsdag 24 september 2009

En bra dag!

I går var dagen som Jag och Doris skulle gå vårat rörliga prov i öppen klass för Arne Nyberg. Vi har mycket att tacka släkten Nyberg för. Först så gick vi en Kurs i viltspår för Barbro och Anders Nyberg som var kanon bra, sedan gick vi anlagsprovet med 42p och HP för Tomas nyberg och nu så skulle vi gå ett rörligt prov för Arne Nyberg.
När det vart spår dags och jag tog ut Doris ur bilen så kände jag att hon var lagom taggad inte stressad men lite ivrig. På med sele och lina 15 meter framför spåret, sedan gjorde jag som vanligt jag lät henne ta upp spåret själv. Perfekt spår upptag. Första spår sträckan går längs en elgata som är rejält uppvuxen. Vi går ca: 150m och hon stannar går upp med huvudet och vindar sedan slår hon en kort sväng på 4 m till höger och sedan snabbt tillbaks till vänster. Perfekt sa domaren! Ha ha så sjukt snyggt hon fixade återgången. Jag var lite orolig att det hade kört ihop sig innan jag förstod att det var återgången. Den kom ju så snabbt. Vi spårade vidare och hon går som en liten klocka. Dock stannar hon upp och nosar lite extra länge på en stubbe och några små kvistar. Vinklarna går bra hon slår en liten ring i den ena, annars at hon dom i 90 grader. På ett ställe i spåret går hon ut och är 2m utanför spåret men då hade jag sån tur att det var vid skott platsen så efter skottet så har jag spåret mittframför nosen igen. Men det var nog för att den lilla rakaren redan hade klöven i nosen. För när jag släppte på spåret igen vill hon gärna gå lite i vind riktningen. Så sjukt glad! Det slutade med 42poäng som är maxpoängen. Dock fick vi inget HP. Det tar vi nästa gång! Ha ha.






På kvällen var det dags att köra en tränings tävling på klubben. Jag var tävlingsledare så Doris fick sitta i bilen och vänta på sin tur. Så när det var dags att starta så var hon Taggad. Fritt följ vid sidan -9p på, Väldigt snällt dömt av domaren. Tänk om han kunde döma så sjyst när det var på riktigt. Hon gjorde ett riktigt bra läggande -10p. Inkallande med ställande så belönade jag bakåt. Snyggt ställande tyckte domaren, men jag vet att hon kan bättre. Apporteringen -7,5p turbo ut och hon slarvade lite i greppandet och när hon kommer 1 m ifrån mig så tar hon om och sedan så tuggas det. Nu har jag tränat apporteringen och belönat när hon har varit i rörelse och inte tuggat. Tugget försvann men nu är det tillbaks. Det här måste jag ta upp med Eva nästa gång vi åker till Stockholm och tränar. Hopp över hinder -8p i slag . Fjärrdirigeringen -0p hon gjorde det så sjukt snyggt med på sista läggandet så kröp hon hela vägen fram till mig. Jätte söt men inte kul. I dag så ska åka till Hallsberg och träna med Erika och Flipp Och i morgon drar vi till Laxå och tävlar.

GRATTIS BARBRO OCH SUPER PEPSI SOM OCKSÅ TOG ETT 1:A PRIS PÅ ETT RÖRLIGT PROV I GÅR.

Inga kommentarer: