lördag 5 september 2009

Det känns som om jag och Doris har tagit det lite för lugnt med lydnads träningen dom senaste veckorna. Men snart börjar höstens tävlingar som jag planerat in. Så nu får jag snart ta och säga till mig själv på skarpen. Jag tycker ju att det är jätte kul och träna men det är så lätt att låsa sig fast. Nästa vecka så ska jag träna lite lydnad med Cricko och hon kommer inte få det lätt. Hon kommer få hjälpa mig i massor. Som belönings kastare, med störningar och med min rutan träning. Ha ha hon kommer vara helt svettig efter passen.
I dag var vi i Knottebo och kollade på Lkl1. Passade på att träna lite efter tävlingen. I dag var det en såndan där slö dag för Doris. Hon går ok men tappar så jäkla lätt och har dålig motivation. Hon gör vad hon ska med inte mer. Jag kan bli så ledsen när träningarna är sådana. Ibland kan det kännas som om att jag tvingar henne till något. Men det är svårt att veta när hon ÄLSKAR att träna andra dagar, då är det verkligen det bästa hon vet. Jag ska erkänna att planera på en till hund finns, men jag vill ge Doris en riktig chans. Jag vet ju att hon är bäst när hon vill. Det här med konditions träning har vi varit så dåliga på. Ja vi ska bli bättre på det!

Inga kommentarer: