tisdag 1 september 2009

I går kväll vart det en tur till Knottebobk för att träna lite lydnad tillsammans med Barbro och Pepsi.
Det vart en lyckad kväll. Doris var på alerten i fria följet, körde lite bakdelskontroll. Oj oj vad vi inte har någon kontroll på den. Hoppas att det är något som jag kan få hjälp med på Fanny Gotts kursen i höst. Doris börjar haja inkallningen med ställande, det blir inga pang ställanden. Kanske bara 9 poängare. Den där rutan då hujjjja! jag tänkte att det inte skulle bli några problem, men ibland så går det jätte bra men så finns dom där gångerna som det vore som om hon aldrig tränat rutan. Jag tänker inte lägga för mycket ältande på den. Kör den några gånger i veckan på det sättet jag har tänkt så får vi vänta och se om det ger utdelning, eller om jag måste tänka om. Körde lite platsliggning med lite främmande hundar. Vilken duktig hund jag har! I kväll ska det ut och spåras natt spår hos Charina. Doris spår är enkelt och med många del belöningar i. Jag skitter i vad alla viltspårs stofiler säger. jag vill ge min hund belöning för att hon spårar bra i spåret och inte bara i slutet. Jag tror att alla gamla viltspårs nördar är för insnöade i ett tänk. Jag säger UTVEKLING!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Snygg blogg, hoppas vi inte är inräknade till nördarna i viltspår...;-) Vi saknar er också..
Agnes med matte

Fia sa...

Klart att ni inte är! Fick ju jätte bra tips av dig. spåret i dag gick jätte bra.