tisdag 31 januari 2012

Ligger på soffan!

Jag älskar att träna hund, det är min batteriladdare här i livet.
Men just nu är det lite svårt att hitta motivationen att packa på sig kläder och gå ut i kylan. Just ju hittar vi små tillfällen och tränar inne och längtar efter torsdags träningarna i ridhuset. Jag hamnar väldigt lätt på sofflocket! Jag har ju inte planerat in träning och tävlings året med Dorisen ännu och det är redan februari. Nu gillar jag att ha mål och framtiden inplanerad. Det är dags att anmäla till några tävlingar så att vi får något att träna inför. Dags att börja med målen 2012!
Kan vara så att jag ligger på soffan för att jag är sjuk också.

1 kommentar:

Erika sa...

Man får minsann ligga på soffan när man är sjuk, så blir man snabbare frisk och kan träna hund igen :-)!

Tycker det är svårt med tävlingsplaner eftersom Selma är väldigt valpig, men tanken är att vi ska tävla i lydnad (som är det jag kan bäst och hon också tycker är kul) och helst komma igång i år när hon känns genomtränad. Vi kommer att träna jakt med sikte på nybörjarprov, men det blir nog inte start i år. Och hinner vi kommer vi att träna även personsök med sikte på tävling (tveksamt med tiden dock).

Vippe, pudlingen, ska inte tävla i år. Jag får inte till det med hans gnäll och stress tyvärr. En lite för svår tävlingshund för mig som är nybörjare!

Är det bruks ni ska satsa på i år eller också lydnad?