fredag 20 januari 2012

Herta har fick sitt första spår i mellandagarna!

Skriver lite sent men internet och telefonen har legat nere sedan mitten på december och jag har gör mycket att skriva om så det kommer komma lite inlägg om saker som redan hänt.
Doris skulle ut i spårskogen och gå ett spår så då fick självklart valpen ett litet också.

20m, lite köttbullar och en ekorre i slutet. Det gick lite trögt dom första 5meterna då det kanske var lite väl många godisar men så tuffade hon på. Nemas problemas!
Doris fick ett personspår på 750m med 6apporter, en godisburk och en liten gris, ringade 3 av 4 vinklar. Nu ringar hon så stort så jag är inte riktigt nöjd med vinkelarbetet. Jag vet sedan tidigare att jag måste lägga ner mer träning på vinklar. Annars så går hon riktigt bra! Plockar alla apporten men sparkade på grisen. Nja grisar har inte lika stort värde som apporterna tycker Doris. Nu ska jag träna vinklar och mer föremål i spåret.

Inga kommentarer: