söndag 22 januari 2012


När vi fick hem Hetra så märkte jag att hon tyckte bilar var lite små läskiga, så när vi var i Stockholm i mellandagarna passade vi på att skvaller träna lite på bilar i en lagom stor vägkorsnig där det passerade ca 3 bilar i minuten. Obehaglig känsla tyckte hon när bil kom = titta på matte och få en godis och en trevlig känsla. Det tog inte många minuter innan hon hajad vad det handlade om. I går gick vi en promenad parallellt med motorvägen. Hon blinkade till när första lastbilen passerad sedan så var hon som hon är på vilken skogspromenad som helst. Vi gick också över motorvägen på två ställen. Inga problem! Visst var hon en valp och man kanske kan tycka att det är ett normalt beteende att tycka att bilar är läskiga men jag vill alltid ta det säkra och förebygga och inte behöva komma så lång att det blir ett problem.


2 kommentarer:

Bea sa...

Toppen nu har jag hittat hit! Dax att börja följa eran blogg lite med :)

Erika sa...

30 kilo lät rätt saftigt, men min unga labbe (hon som är ett år nu) väger 25 och jag hoppas på ytterligare lite mer muskler på hennes (och då lär hon väl öka lite i vikt också). Så jag drar slutsatsen att Doris är mycket vältränad, helt enkelt. Ett muskelpaket :-)!