fredag 29 juli 2011

Momentet från helvetet har varit vittringsapporteringen för mig men för ca 2 månad sedan då jag bestämde mig en gång för alla att lugna ner mig och följa min plan och göra det till ett roligt moment. Det fungerade! Det tog inte många pass innan hon var med på det hela. Jag har kört delvis efter Svartbergs metoden från med sikte på 10:an. Det som har varit riktigt lärorikt är att ALDRIG kör mer är 2 repetitioner. Hon fixar alltid dom två första sedan blir det lite pannkaka av det hela. Men nu har vi fått ett nytt helvetes moment FJÄRREN den som var så på god väg har helt kukat ur (om man nu får säga så) det är så sjukt svårt att få baktassarna att vara kvar på samma millimeter. Hur bryter man och får hunden och förstå att det var för att hon flyttade lite på en tass när man bröt när man står en 3 meter i från. Huvudbryt skulle man kunna säga. Ett toki tok fungerar inte. Phu! Tror att jag får fortsätta med skiftena då jag står nära och lägga på mer störning i stadga träningen
så får jag under tiden klurar vidare. Men jag blir tokig för hon gör så snygg fjärr när man står på 1 meter. Jag är en riktig seriös hundtränare som anmält mig till 3an långt innan jag är klar.

1 kommentar:

Erika sa...

Har du provat planka framför baktassarna? Bara för att hon ska få hjälp att komma på att det är samma rörelsemänster som gäller fastän du är längre bort än en meter.Funkar på somliga vovvar.