torsdag 14 juli 2011

Tärning och en bebis, phu! Men det går. Det gäller att ha snälla träningskompisar som kan hjälpa till och rulla vagn när man travar på lydnadsplan eller springer runt och letar apporter i skogen. Det är riktigt roligt att komma i gång med träningen igen. Målet var ju att vi skulle startat lkl3 1-2/7 men vi var anmälda. Veckan innan så märker jag att Doris börjat löpa. Typiskt! Vi som skulle få en rejäl spark i röven och en bra debut i 3:an på hemma plan. Men vi har hunnit att vara med på spåret i vårat bruks km. Doris gjorde ett super spår och plockade alla pinnar, NÖJD! Nu väntar lydnads delen i höst. Så jag ta mig en funderare på om vi ska försöka komma med på ett lägre spår i höst då vi ska fin lira lite på lägre lydnaden som vi nästan är klara med. Men debut i 3.an står först. Vi var på Örebrobks lydnads träningstävling i måndags och körde sättande i grupp och frittfölj, sättande under gång samt vittrings apporteringen. Ivrig var bara förnamnet när vi skulle köra sättande i grupp, kom till gnäll och sedan gjorde hon det hon aldrig gjort hon la sig ner. Träna träna mera. Friaföljet gick helt ok, skulle behöva lite mer motor, något jag måste ha med mig i bakhuvudet hela tiden. Sättande nollade vi genom att göra ett super ställande, gjorde om gör rätt. Vittringen gick super med tanke på hur lite vi tränat den. Men som tidigare träna träna, MEN NU ÄR VI PÅ G!!!

Inga kommentarer: