onsdag 29 juli 2009

Nu är buren in handlad



I dag hände det som jag har planerat såå sjukt länge, jag har köpt en mjuk bur. Nu ska bur leken tränas in på riktigt. Har tidigare använt en filt men jag tycker inte att det har gått så jätte bra. Så nu tyckte jag att det var på tiden att ge Fanny Gotts bur lek en riktig chans .
Så fort jag kom hem med buren så började jag att klicka buren vi första kontakt. Det gick framåt och jag ökade kriterierna och det tog stopp, så mitt beslut var att ta en längre paus så jag gick ut och körde in lite ved.
Kvällen kom och det vart dags för lite sen middag framför teven å då kom blixten ja! Jag tar fram buren och lägger i Doris fårskinn i och ser vad som händer när jag ställer den på hennes sov plats. Det är såå skönt när man kommer på något som funkar. Jag slängde in lite kyckling i buren så fort hon kollade in i den och när jag tog en paus för att gå i väg en stund och kom tillbaka HA HA där låg hon och sov i buren. YES!!!!! I veckan fick vi vårat lydnads diplom på posten. Undrar varför det är tok dyrt? nästan 300kr. undra om det var värt att få det på papper?

Inga kommentarer: