onsdag 15 juli 2009



I dag var det dags för viltspårsgruppen att ses och spåra. Jag gick upp i ottan och åkte ut till Barbro och Pepsi för att lägga spår åt alla. Som tur var det bara 5 spår som skulle gås ut i dag annars hade väl vi inte varit klara ännu.
Alla spår lades med åter gångar och blod uppehåll. Det är dags att börja träna inför öppen klass.
När alla spår var ute passade vi på att köra lite lydnad nere på Barbros egna appell plan som ligger prisses vid vattnet . Perfekt att få belöna Doris med ett bad mellan momenten. Hon gjorde riktigt snygga ingångar och det var ful fart på apporteringen . Sedan vart det dags att åka hem och vila Doris och ta ut och träna dom små nya familje medlemmarna Torsten och Gösta.
Sen kan jag ju säga att spåret på kvällen gick HELVETE så dåligt. Det var inga 42p med HP. Men ska man ha fram gång måste man ha lite mot gång :) Men jag avslutade kvällen med riktigt lyckad skotträning och budföring. Gick så sjukt bra! Hoppas på att Hon snart är så skott fast att jag kan lägga till skottet i budföringen. Såg just att det är jag som är ansvarig för allmänlydnaden i morgon, undra vad man ska hitta på då? Får sova på saken.

Inga kommentarer: