fredag 31 juli 2009

Jag hade nästan glömt bort att jag ska ställa ut doris i Askersund nästa helg. Men jag blev påmind när det damp ned ett brev från skk i brevlådan. Å herre gud et är ju en jätte stor utställning sextiotre startande labradorer å jag har start nummer femtiosju. Jag som bara har ställt på två små utställningar å den ena gången så råkade jag åka hem för tidigt. För att inte göra om samma misstag så bestämde jag mig för att gå en utställningskurs. Ha ha vet inte riktigt om det här var min grej när folk började prata om att hunden skulle sova i en nylonstrumpa natten innan utställningen. Det måste varit ett skämt! Nä det var sant. Oj oj vilka knep folk hade. Varför kan man inte bara få ställa ut sin hund och vara stolt över hur den ser ut? Okej om man Borstar lite extra så är jag med på det men inte föna hunden med hårblås. NEJ NEJ NEJ…. Tur att min Doris är så snygg som hon är ;)

Men det var nog tur att jag gick kursen för jag lärde mig väldigt mycket som jag inte hade någon aning om.
Under kursens gång så hade jag med mig buren och det gick väldigt bra. Doris låg och sov i den under hela teorin, hon såg väldigt trygg ut. Hoppas att det går lika bra när jag ska presentera den i träningen. Nu har jag också anmält mig till en tävlings kurs hos Fanny Gott. 2gånger i veckan under 4veckors tid. Nu ska det satsas STORT!

Inga kommentarer: