lördag 15 januari 2011

Vi har äntligen lämnat det gamla tråkiga 2010 och det nya året har tagit fart. Förväntningarna på förra året var höga men inget blev riktigt som man tänkt sig å frågan är hur ofta blir det som man tänkt sig? Vi sate höga mål satsade stort på tränar utbildningen hos Klickerklok. Visst fick jag ut väldigt mycket av utbildningen men inte så att jag och Doris har utvecklats under året men det är något man får räkna med när tränings tillfällena är så få att dem går och räkna. Men jag är väldigt glad att jag fått med mig mycket tankar inför det nya tränings året. Har haft ett riktigt jobbigt år med mycket sjuka som äntligen verkat vända. Tycker oerhört synd om Doris som är så sjukt tränings sugen och bara ligger och väntar på att få ut och arbeta. Men nu du Doris så får du koppla på ON-KNAPPEN. Jag har börjat lägga upp en plan inför året. Den här gången så ska jag starta mjukt och inte glömma lägga stort värde på grunderna då vi har haft så långt uppehåll. Idag bär det av till klubben för lite träning då eldsjälar på klubben har röjt och fixat en matta i ett av rummen så man kan träna inomhus. Vi har varit i stugan tidigare några gånger under året och tränat då har vi diskuterat att det skulle vara perfekt att lägga en matta i rummet ÅÅÅÅÅ vad ligger inte ute på hemsidan på klubben en månad senare
http://www.askersundsbk.se/traning/default.asp
Ska börja tänka på lite mer saker som man vill, kan ju hända att det finns tankeläsare;)
Hm, jag vill ha speglar på klubben. Ska ha lite koll nästa loppis runda, hur svårt kan det vara att hitta en gammal spegelvägg och montera på en stor skiva. Lär ju inte kosta många ören.
I dagens träning ska vi lägga stort fokus på kontakt, position, motevation och on-off.
Jag måste ju också skriva att jag lyckats med att slarva bort två stycken kameror under året, jag är inte nöjd med mig själv!
Men här kommer lite bilder som Bibbi tog i ridhuset i julas.







Varför använda bur eller filt när man kan ha fotölj med fårskinn?

5 kommentarer:

Linda sa...

haha vilken sköning som softar i stol med fluff skinn ;-)

Jag får alltid höra att mina hundar är för magra då vi åker på utställning... bahh!
De är inte alls för magra.. däremot är dom inga klossar som tyvärr många utställnings labbar är.
men d e pigga och arbets villiga, vilket är huvudsaken för mig=)

Kommer din tjej från O´sofinas kennel?

MVH Linda

Kristina & Kellie sa...

Japp, med mycket risgrynsgrötsträning ska det gå! Det är bara att spotta i tassarna och träna, träna, träna....Guld-Doris vill till toppen nu! Det här fixar ni!!!

Linda sa...

jasså är det pappan som är från osofinas? =)
Min yngsta kommer ju från dem nämligen.

Oj, ja va sysslar vi me...
Min äldsta är tränad i jakt apportering men aldrig deltagit på riktig fågeljakt men vore riktigt kul att få prova!
Han tar fågel utan problem och är väldigt öm i sin mun.
Annars har vi lagt div spår, men inga prov än så länge.
Å nu i vår ska yngstingen få prova agility med hopp om ev framtid där haha.
sen lydnad är ju något som ligger oss varmt om hjärtat!

Ni då?

Linda sa...

OJ vad duktiga ni är!
Grattis till alla era framgångar.

Ne jag är medlem i finspångsBK men ska gå över till katrineholmsBK.
Tävlar ej intensivt och har inte startat yngsta i 1an officiellt ä n men ska göra d nu till våren, dragit ut på d för länge nu känner jag!
Sen är jag aktiv kursledare i vingåkers hundklubb osm är en fristående hundklubb med närmre 500 medlemmar=)
Där håller jag lydnadkurs för nybörjare, haft vardags lydnad kurser. Även funnis med som medledare på rally lydnad kurser.
Givande å träffa massa hundekipage som har samma intresse som en annan och dela med sig av sin kunskap och glädje i detta=)

Sandra sa...

Nej vad kul, när är den beräknade nedkomsten? Du får sattsa på sök under året, då kan du ju bara stå på mittstigen ju;-)
Nej vad kul, ska definitiv kolla upp det datumet och försöka komma ned:-)
Hur går det föresten med border collie planerna?

God fortsättning

/Sandra

Ps. Keep är lite avis på fårskinnet i stolen;-)Skön stil! Ds.