lördag 21 november 2009

LATHUNDEN!

Min bror är en väldigt sportig kille så nu när dom var hemma och hälsade på så skulle han ut och springa. Perfekt! Då får Doris följa med på en jogging tur. Det var ganska så sent på kvällen så det var bäck mörkt ute så dom bestämde sig för att springa i elljusspåret. Jag stod och tittade i fönstret när dom travade i väg och tänkte herre gud hur ska det här gå. Jag var inte orolig för att han skulle springa 3mil och att Doris skulle dö. Utan min oro handlade mer om hur tusan ska han få henne att göra det tråkigaste hon vet. Det tog inte mer än 7minuter innan Doris kom hem. Det hade väl börjat ganska ok, Doris joggade på i sitt jogging tempo det betyder att min bror fick jogga på stället och när dom joggat en bit och kom till ett mörkt parti i spåret och det fanns en genväg hem till mina föräldrar så tog det STOPP! Glöm att jag springer 1meter till sa Doris och satte sig på rumpan.
Doris är en riktig lathund som helst ligger och sover i våran säng.

Inga kommentarer: