onsdag 18 november 2009

Kurs

I torsdags så var jag på en föreläsning med Fanny Gott om tävlingslydnad som följdes av en tävlingskurs i Fredags. Det vart två Mycket givande dagar. Nu när jag har tränat för Fanny några gånger så börjar det att ge mycket mer. Hon börjar känna både Doris och mig och ser hur vi fungerar.
Jag tycker verkligen att det är jätte kul att träna för nya instruktörer och utveckla mitt tänk och sätt att träna på.
Jag tog upp krypet som jag har tagit upp med både Eva Bodfäldt och
Tomas tidigare utan att få rätsida på det. Men nu tror jag att jag har fått en bra lösning på hoppandet och höga rumpan. Måste helt enkelt tänka om lite i tekniken och absolut inte belöna dom stegen som hon “rullar” fram utan dom ska vara mer som korta steg där hon flyttar hela underbenet. Det här var det bästa sättet jag kunde förklara det på, låter lite konstigt men man förstår när man ser det. Vi diskuterade också min tanke på hur jag ska lära in vitringsapporteringen och vilka tankar hon hade. Det kändes som ett riktigt komplicerat sätt men ju mer jag tänker på det så kanske det inte är så jäkla komplicerat.
Det kan vara värt att föröka med hennes metod med post-it lapar. vi kommer nog att träna inne mycket under vintern så då är det ju perfekt. Vi kollade också på uthålligheten som jag tycker är ett JÄTTE stort problem, men det tyckte inte Fanny. Hm säger jag! Visst den har ju blivit bättre och jag ska nog fortsätta att länka moment och träna på att inte av sluta momenten när dom är slut utan lägga på några steg fot innan jag belönar då jag länkat ihop momenten.

Träna Träna Träna…

Inga kommentarer: