söndag 18 april 2010

Oj vad tiden går fort fram!
Det var inte längesedan både jag, Doris och dom flesta av mina träningsvänner klagade på snön.
Nu är det äntligen snöfritt i skog och mak och spårsäsongen har sparkat igång.
Tränarutbildningen är också i gång. Riktigt trevligt hundgäng som ska ses under året.
Vi har fått läxor. Shapa 3 trix Jag och Doris har valt: Kryp, vända sig ut från mig.
Och uuuuu ????? hjälp jag vet inte vad den 3e grejen ska bli som jag ska fånga . Har upptäckt att det är jätte svårt att shapa men Doris, det är allt eller inget! Måste nog ta och ringa till Fanny och Thomas och be om lite hjälp om jag inte får rätsida på det den här veckan. Vi ska också träna in HOT TARGET Det går faktiskt riktigt bra. Har valt en tvättsvamp å det kanske inte var det bästa då den flyger runt lite väl lätt.
Viltspårsgruppen har kommit i gång och det är nog det roligaste med hela hundträningen alla är så himla super gulliga i vår grupp. Alla så olika men alla så lika. Oj Oj Oj det är verkligen en riktigt bra blandnig av åldrar och folk som verkligen brinner för det dom gör.
I dag var jag med Charina på uttagningen till viltspårs sm. för taxar.
Domaren var så snäll så att jag fick gå med spåret. Visst har jag gått många spår själv men jag har aldrig gått ett spår där det ryker om älgbajsen. Först så började jag räkna bajshögarna men efter 16st så orkade jag inte räkna flera. Ha ha det är ofta mina inlägg har med någon form av bajs.
Så kan det vara!
STORT GRATTIS CHARINA TILL DIN SÄKRADE RESERV PLATS PÅ SM!

Inga kommentarer: